LEKCJA ODWRÓCONA II

Odwrócona lekcja zakłada odwrócenie tradycyjnego modelu: przekazywanie wiadomości na lekcji, ćwiczenie i utrwalanie ich w ramach pracy domowej. Praca domowa zadawana jest jakby przed lekcją, jako wprowadzenie do niej – uczniowie, korzystając z materiałów przygotowanych lub wybranych wcześniej przez nauczyciela zapoznają się z tematem lekcji przed zajęciami. Umożliwia to przeznaczenie zajęć lekcyjnych na grupową pracę uczniów, aktywności motywujące uczniów do pracy, takie jak dyskusja czy rozwiązywanie problemów, na stawianie pytań oraz na ćwiczenie i utrwalanie nabytych wcześniej wiadomości i umiejętności.
Pisownia wyrazów z „ch”, „h" wymiennym i niewymiennym.
Powtórzenie  zasady pisowni wyrazów z „ch”, „h" wymiennym oraz niewymiennym.
Jak selekcjonować wiadomości dotyczące zasad ortograficznych?
 Jak najlepiej zaprezentować efekty pracy grupy?
Jak wyszukać ciekawe gry dydaktyczne?
Dzielę klasę na 4 grupy. Każda grupa otrzymuje zadanie, które polega na zgromadzeniu informacji dotyczących:
- pisowni wyrazów z „ch” wymiennym,
- pisowni wyrazów z „ch” niewymiennym,
-  pisowni wyrazów z „h” wymiennym,
- pisowni wyrazów z „h” niewymiennym.
Członkowie poszczególnych grup mają dostęp do komputera. Za pomocą wyszukiwarki odnajdują informacje dla nich ważne i w postaci mapy myśli starają się uwzględnić najistotniejsze treści.  Każda grupa  wykonuje plakat.











Materiały:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz